Reminiscencja

Posted: 11/20/2011 by misiekwolski in Interaktywne
Tagi: , , ,

Niektórzy użytkownicy pewnego popularnego portalu społecznościowego już wiedzą, ale dla jasności pochwalę się tym i tutaj. Grałem kiedyś w pewną – skądinąd uroczą, choć prostą jak budowa cepa – grę komputerową będącą symulatorem ewolucji, kryjącą się pod tytułem Spore. Idea jest bardzo prosta: zaczyna się grę jako jednokomórkowiec, którego celem jest przeżycie i rozrośnięcie się do bardziej zaawansowanej formy, która gdzieś po drodze staje się wijem, potem rybą, wreszcie wychodzi na ląd i tam przechodzi kolejne stadia ewolucji, nad którymi gracz ma absolutnie całkowitą kontrolę. W pewnej chwili kontrola nad pojedynczą postacią przeradza się w kontrolę nad plemieniem, które przechodzi kolejne fazy rozwoju cywilizacyjnego aż do podboju kosmosu. Wszystko jest uproszczone, tak że gra po jakimś czasie się nudzi, ale nie w tym rzecz.

Chodzi o to, że ja – jak to ja – dążyłem do stworzenia rasy inteligentnych niedźwiedzi. I faktycznie, gdzieś pod koniec etapu ewolucji miałem już ładnego, uroczego, okołohumanoidalnego niedźwiedzia, czegoś mu jednak w moich oczach brakowało. Dorzuciłem więc skrzydła. Tak powstało plemię latających niedźwiedzi, które podbiło potem inne plemiona, a na końcu wszechświat. To była po mojemu kwintesencja zajebistości, jaką można było wydobyć z tej – było nie było – infantylnej gry. Wyobraźcie więc sobie moje zdziwienie, kiedy po tych paru latach znalazłem w Internecie taki obrazek:

 

Trudno mi to nawet skomentować.

Dodaj komentarz